Customer support medewerker

De hele dag babbelen en je karma punten opbouwen door mensen te helpen, dat is wat je doet als customer support medewerker. Maar wacht nog even met doorklikken naar onze vacatures, want je wilt eerst vast het een en ander weten over deze functie. Bijvoorbeeld hoeveel salaris je ontvangt als customer support medewerker en waar jij dan precies aan de slag kunt. YoungCapital zocht het allemaal voor je uit, dus lees snel verder en ontdek of een baan als customer support medewerker bij je past.

Customer support medewerker betekenis

Als customer support medewerker, ook wel customer service medewerker genoemd, help je klanten over de telefoon, mail of via chat. Welke vragen klanten precies stellen, verschilt per bedrijf. Als logistiek customer support medewerker krijg je bijvoorbeeld vragen over voorraadbeheer of vertraagde bestellingen, terwijl je als support medewerker bij een verzekeraar vragen krijgt over verzekeringspakketten en polissen.

Taken customer support medewerker

  • Telefoontjes, mails en inkomende chats afhandelen.
  • Klanten doorverbinden naar de juiste contactpersoon.
  • Informatie geven.
  • Administratieve werkzaamheden, zoals klantgegevens bijwerken.

Salaris customer support medewerker 2025

Wat schuift zo’n baan als customer support medewerker nou eigenlijk? Dat ligt aan waar je werkt en of je een junior, medior of senior bent. Maar om je een beeld te geven: vaak begint het salaris van een junior customer support medewerker bij het minimumloon. Ontwikkel je je tot senior customer support medewerker? Dan kun je tot € 3.500 bruto per maand verdienen. En dat is nog niet alles. Bij sommige werkgevers krijg je toeslagen als je werkt op onregelmatige werktijden. Klanten moeten namelijk ook de spoedlijnen kunnen bellen, dus de kans is groot dat je als customer support medewerker ook weleens avond- en weekenddiensten draait.

Werkplek customer support medewerker

Omdat veel bedrijven customer support medewerkers nodig hebben, kun je dus op verschillende plekken aan de slag. Bijvoorbeeld bij een telecomprovider, e-commercebedrijf, bank of overheidsinstantie. Je werkt dan in een customer support team. Dit team bestaat uit customer support en service medewerkers en een customer service manager. Vaak zit je samen op kantoor, maar soms heb je ook de mogelijkheid om hybride of standaard vanuit huis te werken. Dat verschilt per bedrijf, dus check goed in jouw favoriete customer support vacature of thuiswerken een optie is.

Customer support medewerker worden

Heb jij even geluk: als je customer support medewerker wilt worden, heb je geen vooropleiding nodig. Je krijgt namelijk interne trainingen waarin je onder andere leert over het softwaresysteem en hoe je omgaat met lastige klanten. Wat wel belangrijk is voor je sollicitatiegesprek voor een customer support medewerker baan, is dat je de juiste competenties kunt aantonen. Je moet bijvoorbeeld goed kunnen luisteren naar de behoeften van een klant. Ook is het belangrijk dat je altijd duidelijk met de klant communiceert en klantvriendelijk blijft. Alleen op die manier kun je hen als customer support medewerker goed helpen.

Klaar om customer support medewerker te worden?

Met onze sollicitatietips wordt solliciteren een makkie. Check bijvoorbeeld hoe je een cv maakt met AI of wat je moet weten over solliciteren zonder ervaring.


Doorgroeimogelijkheden customer support medewerker

Als customer support medewerker kun je doorgroeien naar customer service manager. Je hebt dan een leidinggevende functie en behandelt lastigere vragen. Als de medewerkers van customer support een klantvraag niet kunnen beantwoorden, schakelen ze de klant door naar jou. Ook houd je je als customer service manager bezig met het verbeteren van de klantenservice, bijvoorbeeld door klantonderzoeken te doen.

Key takeaways

  • Betekenis: als medewerker customer support beantwoord je vragen van klanten via e-mail, chat of de telefoon.
  • Salaris: als customer support medewerker ligt je salaris tussen het minimumloon en € 3.500 bruto per maand.
  • Werkplek: je kunt werken bij verschillende bedrijven, zoals e-commercebedrijven, telecomproviders en overheidsinstanties.
  • Je hebt nodig: je hebt geen vooropleiding nodig, maar moet wel communicatief sterk, klantvriendelijk en behulpzaam zijn en goed kunnen luisteren.

Vacatures customer support medewerker




Veelgestelde vragen

  • Wat houdt customer support in?

  • Customer support is een ander woord voor klantenservice. Als customer support medewerker beantwoord je vragen van klanten via de telefoon, e-mail of chat.

  • Wat doet een customer support medewerker?

  • Als customer support medewerker handel je inkomende telefoontjes, e-mail en berichten af van klanten die een vraag hebben. Ook verbind je klanten door naar de juiste contactpersoon en voer je licht administratieve taken uit, zoals het verwerken van klantgegevens.

  • Wat verdient een customer support medewerker?

  • Wat je salaris is als customer support medewerker hangt af van je functieniveau en werkgever. Als junior customer support medewerker ligt je salaris rond het minimumloon en als senior customer support medewerker kan je loon oplopen tot € 3.500 bruto per maand.